Fotolia ogłasza start 2 sezonu Kolekcji TEN


Fotolia ogłasza start 2 sezonu Kolekcji TEN
2012-12-21
Do współpracy Fotolia wybrała 10 międzynarodowo uznanych artystów cyfrowych i dodatkowych dwóch, których projekty są tajemnicą. Twórcy stworzą prace zainspirowane jednym z trzech tematów oraz podzielą się nimi z internetową społecznością. Drugą edycję zainauguruje Argentyńczyk Gustavo Brigante.
Przeczytaj również:
Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogli pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Kolekcja TEN odniosła spektakularny sukces online, z ponad 170.000 pobrań plików PSD, ze specjalnie stworzonej strony internetowej http://fotolia.pl/ten, którą odwiedzono ponad 500.000 razy w trakcie trwania pierwszego sezonu. Pierwsza edycja Kolekcji TEN została zwieńczona międzynarodowym konkursem, który wygrał Polak, Sebastian Powszuk z pracą inspirowaną motywem „podróż”. Do konkursu zgłoszono ponad 1260 prac, a informacja o projekcie dotarła do 250 tys. osób – te dane pokazują jak dużym zainteresowaniem cieszyła się kolekcja w środowisku grafików.
 
Twórcy wywodzący się z różnych kultur
 
Obserwując burzliwe zainteresowanie wokół sezonu pierwszego, Fotolia chce odnowić to doświadczenie ogłaszając 10 stycznia 2013 roku pierwszą pracę 2 Sezonu Kolekcji TEN. Fotolia wybrała 10 uznanych międzynarodowo artystów, z państw w których znajdują się biura serwisu (Argentyna, Brazylia, Korea, Japonia, Rosja, Polska, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Niemcy):
1. 10 stycznia 2013, Gustavo Brigante, Argentyna
2. 8 lutego 2013, Soongyu Gwon, Korea
3. 8 marca 2013, Adhemas Batista, Brazylia
4. 10 kwietnia 2013, Marumiyan, Japonia
5. 10 maja 2013, Mike Harrison, Wielka Brytania
6. 10 czerwca 2013, Alexander Otto, Niemcy
7. 10 lipca 2013, Alexey Samsonov, Rosja
8. 10 września 2013, Sergio del Puerto, Hiszpania
9. 10 października 2013, Alberto Seveso, Włochy
10. 8 listopada 2013, Piotr Jaworowski, Polska
 
Tym razem Fotolia przedstawi także 2 dodatkowe prace ze „specjalnej edycji”, stworzone przez twórcę amerykańskiego oraz parę artystów francuskich. Obrazy zostaną opublikowane 9 sierpnia oraz 10 grudnia 2013 roku. Formaty dodatkowych prac wciąż pozostają tajemnicą.
 
Po dużym sukcesie pierwszej edycji i entuzjazmie jaki wywołała wśród społeczności graficznej na 5 kontynentach postanowiliśmy w tym roku zaprosić do współpracy międzynarodowych artystów, którzy nie tylko podzielą się z użytkownikami internetu swoim warsztatem, ale będą również kulturalnymi ambasadorami swoich krajów. Zaproszeni artyści mają zupełną swobodę wyrażania swoich lokalnych inspiracji. Fotolia kontynuuje swoją misję demokratyzacji sztuki cyfrowej ponad granicami państw – wyjaśnia Oleg Tscheltzoff, prezes i współzałożyciel Fotolii.
 
Podobnie jak w pierwszej edycji, użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku PSD z pracami kolejnych artystów, na którym będzie widać wszystkie użyte warstwy i wykorzystane techniki. Plik będzie można pobrać za darmo przez kolejne 24 godziny od momentu jego publikacji. Każdej pracy będzie towarzyszyło wideo przedstawiające kulisy powstawania grafiki, nakręcone w kraju pochodzenia artysty. Do filmu będą dostępne napisy w 12 językach, dzięki czemu szersze grono odbiorców będzie miało szanse poznać tajniki pracy poszczególnych artystów. Wszystkie informacje, nowości oraz dodatkowe materiały będzie można śledzić na dedykowanej stronie na Facebooku https://www.facebook.com/TenCollectionPoland oraz specjalnym kanale YouTube, gdzie już dostępny jest teaser drugiego sezonu kolekcji http://www.youtube.com/watch?v=ypA9jIeFfNs 


Internetowy sklep TEN by Fotolia
 
Kolejna nowość w 2 Sezonie: Fotolia umożliwi wszystkim użytkownikom strony internetowej zakup bezpośrednio z serwisu Kolekcji TEN wydruków prac artystów z projektu, na różnych nośnikach: plakatach, koszulkach, płótnach wraz z dostawą na całym świecie.
 
Nowa, mobilna wersja strony internetowej
 
Strona internetowa 2 sezonu Projektu TEN, została stworzona tak, aby użytkownicy mogli mieć do niej dostęp niezależnie czy korzystają z komputerów, smartfonów czy tabletów cyfrowych. Dodatkowo, witryna jest tak zaprojektowana, aby intuicyjnie poprowadzić użytkowników do serca wszechświata artysty, z pozostawieniem maksymalnej przestrzeni na zaprezentowanie jego pracy.
 
Argentyna zainauguruje 2 sezon TEN
 
Fotolia przedstawia sylwetkę pierwszego artysty – Gustavo Brigante. Jego graficzna kompozycja będzie dostępna do darmowego pobrania w pliku PSD od 10 stycznia 2013 roku, przez kolejne 24 godziny.
 
Gustavo Brigante jest argentyńskim grafikiem i ilustratorem. W latach 90-tych stworzył wraz z Javierem Cencig stronę internetową, na której dzielą się z internautami swoją pasją do eksperymentowania i graficznych koncepcji. W 2001 roku pracował dla kilku marek odzieżowych, po czym rozszerzył swoje pole działalności na inne dziedziny, jak koncepcje logo lub kreacje postaci. Jako samouk i artysta multidyscyplinarny, Gustavo lubi wyzwania i ryzyko. Jego portfolio liczy obecnie prace dla takich firm jak: Johnie Walker, Hugo Boss czy MTV. Jest częścią załogi KDU. Gustavo Brigante pracuje obecnie w swoim własnym studiu w Buenos Aires, dla kilkunastu międzynarodowych klientów.
 
Aby wprowadzić drugi sezon kolekcji, Gustavo Brigante przygotował kompozycję nawiązującą do tematu „praca”, zatytułowaną „Zabierzmy się do pracy”. Artysta znalazł inspirację do swojej grafiki w latynoamerykańskich korzeniach:
 
Sztuka cyfrowa i grafika umożliwiają wprowadzanie innowacji i wywieranie wrażenia, szczególnie jeśli chodzi o dowolne kompozycje. Mogę dzięki temu pozwolić sobie na ekspresję samego siebie w pracy. Zdecydowałem się na udział w tym projekcie, ponieważ sam jestem samoukiem i doceniam jak dużą rolę edukacyjną mogą mieć prace zapisane w plikach PSD, umożliwiające podgląd pracy twórczej – podkreśla Brigante.
 
Dodatkowe informacje na temat kolekcji TEN można znaleźć na stronie http://fotolia.pl/ten, skąd również można pobrać press kit (folder Menu, zakładka Koncepcja).



Nadesłał:

GlobalBrand

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl