Nowy firmware pełnoklatkowej kamery Sony VENICE umożliwia zapis 6K 90 kl./s
Wewnętrzne oprogramowanie w wersji 5.0 wprowadza zaawansowane tryby HFR 6K 2,39:1 przy maks. 90 kl./s i 6K 17:9 przy maks. 72 kl./s, a także zapis w formacie HD ProRes 4444 i inne możliwości
Firma Sony ogłosiła nowe tryby HFR i dodatkowe funkcje pełnoklatkowej cyfrowej kamery filmowej VENICE. Zostaną one wprowadzone w wewnętrznym oprogramowaniu w wersji 5.0, którego wydanie zaplanowano na styczeń 2020 r.
W czerwcu br. firma Sony udostępniła wewnętrzne oprogramowanie w wersji 4.0. Jego elementem była opcjonalna licencja na tryby HFR, umożliwiająca rejestrację obrazu w formacie 4K 2,39:1 przy 120 kl./s, 4K 17:9 przy 110 kl./s, 4K 4:3 przy 72 kl./s i 6K 3:2 przy 60 kl./s. W wersji 5.0 pojawią się kolejne tryby: 6K 2,39:1 przy 90 kl./s i 6K 17:9/1,85:1 przy 72 kl./s. Pozwolą one uzyskać materiał 24p do wyświetlenia w trzykrotnie zwolnionym tempie nawet przy filmowaniu w rozdzielczości 6K. Ponieważ film zarejestrowany przy różnych ustawieniach klatkażu będzie pochodził z jednej kamery, filmowcy zachowają małą głębię ostrości obrazu z pełnoklatkowej matrycy. Oversampling przy rozdzielczości 6K zapewni ponadto lepszą jakość końcowego materiału.
— Stały dialog ze środowiskiem filmowców pozwala nam systematycznie rozwijać kamerę VENICE i spełniać oczekiwania najbardziej utalentowanych twórców — wyjaśnia Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. — Kamera ta znalazła już zastosowanie w produkcji ponad 100 filmów pełnometrażowych i seriali. Wewnętrzne oprogramowanie w wersji 5.0 dodatkowo zwiększy jej uniwersalność, przynosząc korzyści wszystkim użytkownikom.
Do najważniejszych filmów nakręconych ostatnio kamerą VENICE należą: „21 Bridges” z wytwórni STXfilms (zdjęcia: Paul Cameron, ASC), „Bad Boys for Life” z wytwórni Sony Pictures (zdjęcia: Robrecht Heyvaert) czy „Minamata” w reżyserii Johnny’ego Deppa (zdjęcia: Benoît Delhomme).
Wewnętrzne oprogramowanie VENICE w wersji 5.0
W wersji 5.0 wprowadzono różne cechy i funkcje zwiększające możliwości oraz efektywność produkcji. Najważniejsze elementy:
· Tryby HFR — 6K 2,39:1 przy maks. 90 kl.s i 6K 17:9 przy 72 kl./s.
· Kodek Apple ProRes 4444 — zapis materiału filmowego HD o wysokiej jakości na kartach SxS PRO+ bez używania rejestratora Sony AXS-R7. Ten sposób zapisu jest szczególnie użyteczny przy tworzeniu efektów specjalnych w rozdzielczości HD.
· Wyjście na monitor z obrotem o 180 stopni — możliwość obrócenia obrazu w wizjerze i na wyjściu SDI.
· Wysoka rozdzielczość powiększeń obrazu na monitorze HD — rozszerzenie obecnej zaawansowanej technologii, która poprawia jakość powiększenia obrazu w wizjerze: obecnie w taki sam sposób można przetwarzać sygnał na wyjściu na monitor HD.
· Ulepszenia w ustawieniach znaczników użytkownika — zmiany w menu ułatwiające wybieranie linii kadru w wizjerze.
Dbałość o najlepszą jakość obrazu i stosowanie najlepszych metod pracy
Firma Sony ogłosiła także kolejny efekt współpracy z organizacjami branżowymi nad zapewnieniem najwyższej jakości obrazu i utrwaleniem zamysłu twórców filmu:
· Zgodność z ACES — kamera VENICE, tak jak wcześniej modele F65, F55 i F5, spełniła wymagania określone w programie ACES Product Partner Logo i uzyskała logo ACES. Dzięki nowo udostępnionym funkcjom IDT i prawidłowo skonfigurowanemu systemowi zarządzania kolorem ACES kamera zapewnia spójną reprodukcję barw i pozwala wiernie przekazać wizję twórcy.
Nadesłał:
INDALO
|