Znamy zwycięzców konkursu "Portrety rodzinne"


Znamy zwycięzców konkursu "Portrety rodzinne"
2011-12-07
Jedenaście rodzin z Europy - wśród nich jedna z Polski - pojedzie do Nowego Jorku na specjalną bożonarodzeniową sesję zdjęciową z uznanym na całym świecie fotografem Stevem McCurry. Jest to główna nagroda w konkursie „Portrety rodzinne” organizowanym przez markę Hotpoint.

Aby otrzymać szansę wyjazdu za ocean, wystarczyło zrobić swoim najbliższym zdjęcie ukazujące więzi rodzinne i zamieścić je na specjalnie przygotowanej konkursowej stronie internetowej. Oprócz rodziny z Polski w konkursie brały udział także rodziny z dziesięciu europejskich krajów: Włoch, Francji, Czech, Rumunii, Rosji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii i Portugalii.

Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem - na stronie internetowej dedykowanej „Portretom rodzinnym" (http://family.hotpoint.eu) zostało zgłoszonych ponad 8 300 zdjęć, natomiast profil konkursu na społecznościowym portalu Facebook odnotował blisko 62 tysięcy fanów. Zarejestrowani użytkownicy przez prawie trzy miesiące głosowali na swoich faworytów. Spośród 50 najwyżej ocenionych fotografii z każdego kraju, Steve McCurry wybrał po jednej. Ich autorzy wraz z rodzinami pojadą w wyjątkową podróż do Nowego Jorku.

Zwycięskie zdjęcie z Polski przesłała Agata Zuzanna Kowaluk ze Strzelinka koło Słupska, pokonując aż 543 autorów innych fotografii. Jury doceniło zwyciężczynię za "(...) radość bijącą ze zdjęcia oraz za odwagę w posiadaniu tak dużej rodziny (pani Agata wraz z mężem mają czwórkę dzieci, kota i psa)."

- Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Niezwykle trudno było wybrać jednego zwycięzcę spośród kilkuset zdjęć, ponieważ każde przekazywało unikalne i prawdziwe historie - mówi Daniel Czok, dyrektor ds. marketingu Indesit Polska. - Decydujący głos należał do samego Steve'a McCurry - wskazał on fotografię, której bohaterowie najlepiej odzwierciedlają wzór pełnej szczęścia rodziny, jej więzi i jej radosnego ducha, pochodzącego właśnie z jej liczebności.

W konkursie przewidziana była również dodatkowa nagroda dla uczestników - sprzęt marki Hotpoint o wartości do 4000 złotych. Szczęśliwym posiadaczem urządzenia została Maria Szopa.

Kontynuacją konkursu „Portrety rodzinne" będzie ogólnoeuropejskie badanie prowadzone przez profesora Camillo Regalia z Katolickiego Uniwersytetu Najświętszego Serca w Mediolanie, który jest także prezesem interdyscyplinarnego Europejskiego Stowarzyszenia ds. Stosunków w Rodzinie (ESFR). Badanie ma na celu określenie nowych cech i profili rodzin w różnych krajach oraz stworzenie socjologicznej mapy tych przemian.

Lista zwycięzców z pozostałych krajów:

Włochy Silvia Salucci

Francja Axelle Georges

Holandia Bettie Leijten

Portugalia Cintia Rosa

Czechy Lea Krejcová

Romunia Babos Laura

Rosja Valeria Yatsenko

Hiszpania Marisa Molins

Turcja Simin Özgümüs

Wielka Brytania Xanthe Berkeley

Informacje o marce:

Marka Hotpoint łączy przeszłość z przyszłością, tworząc nową generację produktów: ergonomicznych, intuicyjnych i bezpiecznych urządzeń domowych o stonowanym i wyrafinowanym stylu, które ułatwiają wykonywanie prac domowych. Innowacyjne projekty, które tworzą historię marki Hotpoint, to m.in. technologia Unibloc, jako pierwsza łącząca podstawowe elementy wyposażenia kuchni, takie jak kuchenka, lodówka i zmywarka, w kompaktową całość oraz modele z kategorii Open System tzw. OSA, w oryginalnym kształcie półkola, czy wyprzedzająca potrzeby klienta linia Newstyle.

Dzięki zgłębieniu najnowszych osiągnięć technologii cyfrowej i automatyki domowej, wśród produktów marki znajdują się m.in. Leon@rdo - pierwszy innowacyjny, multimedialny monitor kuchenny, oraz linia Ariston Digital.

Wyrafinowane wzornictwo Hotpoint to efekt m.in. udanej współpracy z japońskim architektem Makio Hasuike, która rozpoczęła się w 1968 r. i trwa do dziś. Jako najlepszy wyraziciel idei marki, jest on autorem między innymi takich pomysłów jak oryginalna, elegancka czterodrzwiowa lodówka Quadrio, oraz pralka Aqualtis, która pozwala na dopasowanie programów do każdego rodzaju tkanin.

Wprowadzenie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań pozwoliło również na znaczące osiągnięcia w kwestiach proekologicznych. Hotpoint oferuje urządzenia domowe oznaczone symbolem Ecotech, m.in. pralki, suszarki i zmywarki, które zapewniają maksymalną funkcjonalność przy obniżonym zużyciu zasobów wodnych oraz energii. Firma dąży także do zmniejszenia oddziaływania na środowisko swoich zakładów produkcyjnych, obniżając zużycie prądu, gazu, wody oraz emisję dwutlenku węgla.

Hotpoint jest znakiem towarowym firmy Indesit Company SpA.



Nadesłał:

ma_ks

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl